ENTREVISTA: Vanesa Paris




Qui és la Vanesa Paris?

Doncs sóc compositora, teclista i cantant de Terrassa, de música electrònica, synth, dream pop, encara que de vegades no em limito a aquest estil. I recentment, com que no tenia prou coses per controlar en directe, sóc vídeo DJ també! (Ha, ha, ha)

Com vas començar en el món de la música, a quina edat?

Vaig començar a tocar el piano als 11 anys per què els meus pares ho van creure adient, degut al temps que li dedicava al Casio de joguina que em van regalar un d'aquells Nadals. Després vaig entrar al conservatori de Terrassa, vaig fer el grau mig, i mentrestant a casa trastejava amb programes d'ordinador, de gravació, amb MIDI... I també vaig començar a tenir els meus primers grups de música.

Diga'ns el per què del teu nom artístic.

Doncs el meu nom artístic és Vanesa Paris, Paris és el meu segon cognom... i això ve de quan vivia a Manchester, quan estava d'Erasmus, per què es pensaven que el primer cognom era un middlename, un segon nom, em deien Mrs.Paris i ho trobava molt cuco!

Influències?

Les influències que s'infiltren cada vegada més a la meva música són aquelles que a mi en primer lloc em fan ballar. Ara per exemple estic escoltant molt .... Neon Indian, Toro y Moi, i... és possible que alguns dels meus temes nous tinguin algun “toque”.

Com composes els teus temes?

He composat de moltes maneres... com... inspirant-me en una harmonia improvisada al piano i després acabant la instrumentació a l'ordinador... o agafant una idea que se'm va ocórrer al carrer i la vaig gravar amb el mòbil... o al revés, primer creant bases rítmiques a l'ordinador, i després experimentant amb diferents combinacions d'harmonies i melodies fins a trobar alguna cosa que enganxi.

Quin creus que ha estat el teu millor concert?

Diria que va ser divendres passat a l'Espai Vapor, a la Festa Major de Terrassa (2016). L'escenari era molt xulo, vaig tenir molt suport, i era la primera vegada que feia de vídeo DJ també, tot alhora, i ho vaig disfrutar molt.

Si et deixessin qualsevol lloc del món per anar a tocar, on aniries?

Doncs qualsevol lloc del món que tingui un festival amb música interessant, on jo pugui encaixar, i ells vulguin que toqui, ja pot ser molt divertit!

Tens altres inquietuds a part de la música?

Altres coses que jo hagi dedicat bastant temps de la meva vida... doncs l'educació. Sóc profe d'anglès, recentment també profe de música; i la pedagogia és una cosa que he estudiat bastant, i que trobo molt interessant.

Moltes gràcies per col·laborar amb nosaltres! Fins aviat!


Moltes gràcies a tu Marina, fins aviat!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Què t'ha semblat l'article? Comenta!